Milda Tarcijonaitė (Verslo žinios)
Lietuviški žaislai įdomūs kitų šalių pirkėjams, todėl gamintojai skatinami dalyvauti tarptautinėse parodose. Visgi pabrėžiama, kad jei įmonė neturi eksporto patirties, vargu ar dalyvavimas mugėse atneš norimų rezultatų.
Kitąmet sausio 29 – vasario 3 dienomis Niurnberge, Vokietijoje, vyks tarptautinė žaislų paroda „Spielwarenmesse“, joje dalyvaus apie 2.700 gamintojų iš viso pasaulio. Pernai parodą aplankė 72.595 lankytojai.
Žaislų grupės
Ernstas Kickas, „Spielwarenmesse“ valdybos pirmininkas, Vilniuje pristatydamas parodą ir kviesdamas dalyvauti žaislų gamintojus iš Lietuvos, akcentavo, kad pirmiausia ši mugė turėtų sudominti tas bendroves, kurios stengiasi išplėsti savo eksporto rinkas.
„Tarptautinėje mugėje vertėtų dalyvauti tiems, kurie nori išplėsti rinkas, susipažinti su galimais užsienio partneriais, klientais, susipažinti su pasaulinėmis žaislų tendencijomis. Apibendrindamas sakyčiau, kad ši paroda turėtų būti įdomi į eksportą orientuotoms bendrovėms“, – paaiškina p. Kickas.
Parodos atstovas išskiria kelias lietuviškų žaislų grupes, kurios galėtų konkuruoti tarptautinėje arenoje ir, tikėtina, gaminiai būtų patrauklūs kitų šalių pirkėjams.
„Išskirčiau medinius žaislus, manau, tai lietuviškų žaislų stiprybė. Jie kokybiški ir turėtų rasti vietą užsienio rinkose. Kita grupė gaminių – stalo žaidimai. Tačiau šiuos žaidimus reikėtų pritaikyti prie konkrečių šalių rinkų, pavyzdžiui, išversti į anglų, vokiečių ir kitas kalbas“, – apie lietuviškus žaislus, kurie galėtų sudominti užsieniečius, kalba p. Kickas.
Tik su patirtimi
Aldas Kikutis, Lietuvos žaislų ir suvenyrų asociacijos valdybos pirmininkas, pabrėžia, kad apčiuopiamos naudos gali turėti tie parodos dalyviai, kurie jau turi eksporto patirties.
„Jei bendrovė dirba tik vietos rinkoje, tai pirmiausia reikėtų nuvažiuoti į parodą kaip lankytojai, o tik vėliau mėginti dalyvauti joje kaip gamintojai. Parodose lengviau pastebėti rinkos tendencijas, kokios prekės domina pirkėjus. Be to, tarptautinių parodų dalyviams būtina mokėti užsienio kalbų. Juk su apsilankiusiais bendrovės stende reiks ne tik susikalbėti, bet ir pristatyti savo prekes. Prieš važiuojant į parodą, dalyviams reikėtų užmegzti kontaktus su potencialiais pirkėjais ir renginyje su jais kalbėtis tiesiogiai“, – vardija p. Kikutis.
Žaislai, kuriuos įmonė norėtų eksportuoti, turėtų būti tarptautiški, tai yra būti suprantami, patrauklūs kitų šalių pirkėjas.
„Jei bendrovė gamina nišinius, savitus žaislus, patarčiau dalyvauti tarptautinėje mugėje. Kad išsiskirtumėte iš gausybės masinės gamybos žaislų, reikia siūlyti itin patrauklius, galbūt specialaus dizaino žaislus. Tačiau nereikia pamiršti, kad pirkėjus reikia vilioti ne tik kokybe, bet kaina. Todėl žaislas turi būti išskirtinis, bet vidutinės kainos“, – kalba p. Kikutis ir priduria, kad realios naudos įmonė gali tikėtis tik po kelerių dalyvavimo parodose metų.
Buvo įvertinti
UAB „Savas takas ir ko“ prekiauja lavinamaisiais stalo žaidimais, skirtais ikimokyklinio amžiaus vaikams. Žaisdami vaikai mokosi pažinti raides, skaityti, skirti spalvas, logiškai mąstyti.
Audronė Askoldavičienė, bendrovės projektų vadovė, pasakoja, kad įmonė dalyvaudama žaislų parodoje Niurnberge užmezgė daug naudingų verslo ryšių.
„Mūsų įmonė Niurnbergo parodoje dalyvaus jau antrus metus, nors kaip lankytojai į parodą atvykstame nuo 1999 metų. Susipažinome su įmonėmis, kurios dabar prekiauja mūsų žaislais, taip plečiame savo eksporto rinkas. Stalo žaidimus pritaikome kiekvienai šaliai: taisykles išverčiame į reikiamą kalbą, pagaminame specialias dėžutes, turime sertifikatus, kad žaidimai patikrinti laboratorijose ir yra saugūs naudoti“, – pasakoja p. Askoldavičienė.
2010 m. vienas įmonėje sukurtų žaidimų Niurnbergo parodoje buvo paskelbtas metų žaidimu, o keli žaidimai buvo įtraukti į rekomenduotinų įsigyti žaidimų sąrašą.
Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“.