2015.12.04 - - Pristatytas Lietuvos turizmo rinkodaros 2015–2020 metų strategijos projektas

Vakar Ūkio ministerijoje vykusiame Turizmo tarybos posėdyje buvo pristatytas Lietuvos rinkodaros 2015–2020 metų strategijos projektas, kuriame išskirtos prioritetinės šalys Lietuvos rinkodarai plėtoti bei sudėliotas šalies žinomumo didinimo prioritetinėse rinkose veiksmų planas. 2016-aisiais Lietuva didžiausias pajėgas skirs Didžiosios Britanijos, Vokietijos, Italijos, Švedijos, JAV ir Japonijos turistams pritraukti.

Turizmo rinkodaros strategijoje numatyti ilgalaikiai turizmo rinkodaros tikslai – Lietuvos, kaip saugios ir paslaugios turistinės valstybės, įvaizdžio gerinimas, šalies atpažįstamumo prioritetinėse turizmo rinkose didinimas, efektyvių rinkodaros priemonių įgyvendinimas, Lietuvos gyventojų skatinimas keliauti po savo šalį. Turizmo rinkodaros strategijos projekte taip pat numatytas turizmo sektoriaus priklausomybės nuo kaimyninių rinkų (Rusijos, Baltarusijos) mažinimas, siekiant didinti turistų srautus iš prioritetinių atvykstamojo turizmo rinkų, bendradarbiavimas su kaimyninėmis valstybėmis bendruose tarptautiniuose turizmo rinkodaros projektuose. Daugiausia dėmesio bus skiriama turistams iš tikslinių atvykstamojo turizmo rinkų – Jungtinės Karalystės, Vokietijos, Italijos, Švedijos, Norvegijos ir Prancūzijos – pritraukti. Šiose užsienio rinkose Valstybinis turizmo departamentas rinkodaros priemones planuoja įgyvendinti per vietinius turizmo atstovus.

„2015 metų 9 mėnesių statistika rodo, kad pagrindine Lietuvos turizmo rinka tapo Vokietija – ji aplenkė Rusiją ir Baltarusiją, iš kurių turistai dar 2014-aisiais sudarydavo didžiausius srautus. Turizmo tarybos posėdyje aptarėme, kurias turizmo rinkodaros sritis galime pagerinti. Svarbu kiekvienoje rinkoje taikyti efektyvias rinkodaros priemones ir akcentuoti tuos dalykus, kurie įdomūs vienos ar kitos šalies turistams“, – po Turizmo tarybos posėdžio susitarimus vardino ūkio viceministrė Rasa Noreikienė.

Ilgalaikė turizmo rinkodaros strategijos vizija – siekis, kad Lietuva taptų šalimi, atpažįstama kaip dėl patogaus susisiekimo, gamtos ir kultūros paveldo įvairovės, konkurencingų turizmo produktų ir aukšto lygio paslaugų patraukli vietovė. Pagrindinės numatomos įgyvendinti kompleksinės rinkodaros priemonės yra šios:  turizmo atstovavimo paslaugos prioritetinėse rinkose, dalyvavimas tarptautinėse turizmo parodose, reklamos kampanijų įgyvendinimas, Lietuvos turizmo galimybių pristatymas ir pažintinių turų organizavimas užsienio žurnalistams ir kelionių organizatoriams, elektroninės rinkodaros projektų įgyvendinimas.

„Internetas tapo pagrindiniu į Lietuvą atvykusių turistų informacijos šaltiniu – apie Lietuvą iš interneto sužino 44,8 proc. turistų, todėl daug dėmesio Turizmo rinkodaros strategijos projekte skiriama elektroninei ir vaizdo rinkodarai, kuri gerintų Lietuvos įvaizdį ir didintų šalies, kaip patrauklios atostogoms, žinomumą“, – Turizmo tarybos posėdyje pastebėjo ūkio viceministrė.

Turizmo tarybos narių įsitikinimu, būtina nukreipti rinkodaros priemones į tikslines rinkas ir veiksmingiausiais komunikacijos kanalais skleisti informaciją apie Lietuvos turizmo galimybes. Reaguojant į dinamišką geopolitinę ir ekonominę situaciją turizmo rinkose, 2016 m. turizmo atstovavimo paslaugas numatoma įsigyti 4 tikslinėse (Vokietijoje, Jungtinėje Karalystėje, Italijoje ir Švedijoje) ir 2 tolimosiose atvykstamojo turizmo rinkose (Japonijoje ir JAV).  Nuo 2017 m. tikslinių šalių sąrašą papildys dar 2 šalys: Norvegija ir Prancūzija.

Prie 6 svarbių turizmo rinkų priskiriamos Baltarusija, Estija, Latvija, Lenkija, Rusija ir Ukraina. Šios šalys – Lietuvos kaimynės arba šalys, kurias su Lietuva sieja emocinis ryšys, bendra istorija ir praeitis. Šiose šalyse bus vykdoma aktyvi informacijos apie turizmo galimybes sklaida, pagrindinių ir nišinių turizmo produktų pristatymas. Lietuvai svarbiose atvykstamojo turizmo rinkose planuojama dalyvauti Baltarusijoje ir Latvijoje vyksiančiose turizmo parodose, vykdyti informacijos sklaidą šių rinkų žiniasklaidos atstovams ir kelionių organizatoriams.

5 perspektyvinėse rinkose – Belgijoje, Danijoje, Ispanijoje, Nyderlanduose ir Suomijoje – numatoma dirbti su žurnalistais ir kelionių organizatoriais, siekiant gerinti Lietuvos žinomumą, o Suomijoje numatyta dalyvauti tarptautinėje turizmo parodoje.

Tolimosiose rinkose (Japonijoje, Kinijoje, JAV) planuojama bendradarbiauti su kaimyninėmis Baltijos valstybėmis ir tris Baltijos šalis pristatyti kaip vieną kelionių kryptį. Baltijos valstybės bendradarbiauja per Jungtinį Baltijos šalių komitetą, kuris yra pagrindinė rinkodaros veiksmų planavimo ir įgyvendinimo platforma. „Dėl išskirtinių Lietuvos ir Izraelio istorinių saitų šiai šaliai bus skiriama daug dėmesio, siekiant pritraukti į Lietuvą atvykti žydus, turinčius sąsajų su Lietuva. Bus siekiama dirbti ne tik Izraelyje, bet ir JAV, PAR“, – po Turizmo tarybos posėdžio pažymėjo Turizmo departamento, Turizmo plėtros skyriaus vedėja Rasuolė Andrulienė.

Turizmo tarybą sudaro Ūkio, Kultūros, Aplinkos, Susisiekimo ministerijų, Valstybinio turizmo departamento prie Ūkio ministerijos, Prezidentūros, Vyriausybės kanceliarijos, Turizmo rūmų, Vilniaus miesto savivaldybės, Lietuvos nacionalinės UNESCO komisijos sekretoriato, Lietuvos turizmo asociacijos, Lietuvos pilių ir dvarų asociacijos, Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos, Lietuvos kaimo turizmo asociacijos atstovai.

Živilė Barkauskaitė
Viešųjų ryšių ir protokolo skyrius
LR Ūkio ministerija
+37062345531
Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo Spam'o, jums reikia įjungti Javaskriptą, kad matytumėte tai