2013.02.21 - - „Kauno Jiesia“ žvelgia į Latviją

Indrė Sesartė

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ 2013.02.21.

Jei su potencialiais prekybos partneriais Latvijoje vykstančios derybos dėl kaulinio porceliano produkcijos eksporto bus baigtos sutarties pasirašymu, UAB „Kauno Jiesia“ planuoja sukurti naujų darbo vietų ir gamybą padidinti dvigubai.

Kol vyksta derybos su latviais, Vitalijus Jurkonis, „Kauno Jiesios“ direktorius, nelinkęs atskleisti daugiau detalių apie potencialius prekybos partnerius. Tik užsimena, kad su Latvijos prekybininkais kauniečiai derasi dėl produkcijos tiekimo ir prekybos sąlygų, iki vasaros vidurio jas planuojama baigti ir kaimynams nuvežti pirmąją kaulinio porceliano siuntą.

„Jei sutartį pasirašysime, įkursime kelias naujas darbo vietas, reikės daugiau dekoruotojų, gamyba gali būti padidinta dukart. Investicijų į naują įrangą neprireiks, nes į ją ir patalpų atnaujinimą per dvejus metus investavome apie 200.000 Lt“, – kalba p. Jurkonis. Keli procentai „Kauno Jiesios“ produkcijos yra eksportuojami tik į Lenkiją. Šios šalies prekybos partneriai Kauno porceliano gamykloje kasmet užsako po 50 to paties pavyzdžio kavos servizų.

Lietuvoje „Jiesios“ prekių ženklo kavos, arbatos, pietų servizais, puodeliais, lėkštėmis, vazomis, bokalais, saldaininėmis prekiaujama įmonės firminėje parduotuvėje ir 6 partnerių prekybos vietose.

Anot p. Jurkonio, iki šiol daugiausia tik vietos rinkai jie gamino todėl, kad neturėjo pakankamai įrangos didesniems užsakymams vykdyti. Užpernai, įsigiję trūkstamos glazūravimo įrangos, dekoro degimo krosnį, pradėjo dairytis naujų eksporto rinkų.

Pasiteisinę sprendimai

italijus Jurkonis, indus ir suvenyrus iš kaulinio porceliano gaminančios UAB „Kauno Jiesia“ direktorius. Nuotrauka: Indrės Sesartės„Prieš septynetą metų pradėjęs vadovauti įmonei iškėliau tikslą susitvarkyti vietos rinkoje, stiprinti įvaizdį, tik tada eiti į užsienio rinkas. Vietos rinkoje jau susitvarkėme, dabar atėjo laikas pradėti eksportuoti, – tvirtina porceliano gamyklos direktorius. – Mes negalime daryti šuolių, nes mūsų gamybos pajėgumas nedidelis, einame nuosekliais žingsneliais.“

„Kauno Jiesia“, nors negali girtis milijoninėmis pajamomis, pernai  apyvartą padidino daugiau nei 20% – kilimą lėmė daugiau gautų užsakymų tiesiogiai iš įmonių. Jos pageidavo reprezentacinių kaulinio porceliano gaminių su įmonių ženklais.

„Praėjusių metų rezultatai liudija, kad įmonės pradėjo daugiau dėmesio skirti reprezentacijai, pas mus užsako kavos ir arbatos servizų, puodelių su jų logotipais, pastaruosius dovanoja klientams“, – komentuoja p. Jurkonis. „Kauno Jiesios“ užsakovų sąraše – prezidentūra, Seimo kanceliarija, ministerijos, įmonės, asociacijos, draugijos.

Pernai pirkėjai daugiau nupirko kauniečių dekoruotų kavos ir arbatos porceliano ir pietų servizų. Ponas Jurkonis išaugusią paklausą sieja su grįžtančia porceliano servizų mada. 

Kaip tinkamą sprendimą vadovas įvardija ir atnaujintą bendrovės interneto tinklalapį. Išlaidos siekė nedaug – vos kelis tūkstančius litų. Tačiau pernai tinklalapį aplankė 23.000 lankytojų, o 2011 m. po jį žvalgėsi – 16.000.

Pajamų augimą „Kauno Jiesia“ sieja ir su pernai atidaryta nauja firmine parduotuve prie gamybos cecho, į jos atidarymą investuota apie 50.000 Lt.

„Tokį produktą kaip porcelianas reikia atitinkamai pateikti, todėl įrengėme naujas patalpas – pagerinome savo įvaizdį“, – įsitikinęs p. Jurkonis.

Beje, porceliano gamintojai bandė savo produkciją parduoti vienoje iš populiarių šalyje el. parduotuvių, tačiau projektas nepasiteisino. Anot direktoriaus, ši prekybos forma nepavyko ne tik dėl to, kad porcelianą sudėtinga saugiai pristatyti pirkėjui, bet ir todėl, jog įmonės pajėgumas nėra toks didelis, kad galėtų užtikrinti reikiamą prekių likutį sandėlyje.
„Prekybos porcelianu per internetą neatsisakėme, atidėjome ją ateičiai“, – sako p. Jurkonis.

UAB „Kauno Jiesia“ pajamos, mln. Lt (be PVM)
•2009 m. – 0,38
•2010 m. – 0,37
•2011 m. – 0,45
•2012 m. – 0,56
Šaltinis: bendrovės duomenys

Straipsnį taip pat rasite VŽ svetainėje http://vz.lt/article/2013/2/23/kauno-jiesia-zvelgia-i-latvija#ixzz2OMCmFVee