2011.06.02 - Vaikų finansinio raštingumo ugdymo žaidimas muša populiarumo rekordus

Vaikų finansinio raštingumo ugdymui skirtas edukacinis internetinis žaidimas "Pinigėnai" (www.pinigenai.lt) Lietuvoje muša populiarumo rekordus. Prie kovo pradžioje pasirodžiusio internetinio žaidimo, skirto 5–9 metų amžiaus vaikams, prisijungė daugiau nei 163 000 vartotojų. Šis skaičius prilygsta Lietuvoje gyvenantiems visiems 5–9 metų amžiaus vaikams, kurių praėjusiais metais, Statistikos departamento duomenimis, buvo 152 253.

Žaidimas "Pinigėnai" Lietuvoje startavo vėliausiai, tačiau pagal prisijungusių vartotojų skaičių aštuonių valstybių tarpe nusileidžia tik Danijai ir Norvegijai. Estija adaptuotą šio žaidimo versiją pristatė praėjusių metų rudenį ir dabar turi turi 162 000 vartotojų, tačiau per keturis mėnesius Lietuvos vartotojai ne tik pasivijo, bet ir aplenkė šiaurinius kaimynus. Prisijungimų prie žaidimo statistika rodo, jog lietuviai lyginant su kitomis šalimis labiau linkę sugrįžti į šį žaidimą. Vieno vartotojo prisijungimų prie žaidimo skaičius yra antrasis pagal dydį po Estijos tarp visų aštuonių šalių.

"Statistika rodo, kad lietuvaičiai į žaidimą "Pinigėnai" apsilanko vidutiniškai 4,62 karto ir tai atitinka planuotą vidurkį. Yra paskaičiuota, kad pagrindines finansinio raštingumo žinias vaikai gali įsisavinti per 4-5 kartus. Tyrimai rodo, kad vieno prisijungimo metu vaikai vidutiniškai žaidžia nuo pusvalandžio iki valandos laiko", – sako Danske banko socialinės veiklos ir edukacinių projektų vadovė Gerimanta Stankutė.

Pasal G. Stankutės, žaisti vaikai gali vieni, tačiau geriausių rezultatų galima pasiekti, kai vaikai žaidžia kartu su tėvais. Tuomet su žaidimo užduotimis galima susieti ir aptarti gyvenimiškas situacijas, susijusias su kišenpinigiais, taupymu ar prioritetais. Žaidimas sukurtas kartu su švietimo ekspertais, tad jį galima įtraukti į pamokų planą.

"Pinigėnų" suvenyrai pasiekė visus Lietuvos antrokus, kuriems žaidime nagrinėjamos su pinigais susijusios temos, pasak ekspertų, yra aktualiausios pagal amžių. Jie dažniausiai jau gauna kišenpinigių ir pradeda domėtis finansiniais klausimais tokiais kaip, iš kur atsiranda pinigai ir kokią jų vertė, tad svarbu nuo pat mažens ugdyti atsakingą vaikų požiūrį į pinigus", - pasakojo G. Stankutė.

Su šalies švietimo ekspertais sukurtas žaidimas "Pinigėnai" yra saugi ir patraukli priemonė tėvams ir pedagogams mokyti vaikus tinkamai elgtis su pinigais. Žaidimo svetainėje yra specialiai tėvams ir mokytojams skirtos skiltys su naudinga informacija ir patarimais, kaip įdomiau integruoti žaidimą į vaiko ugdymo procesą.

Internetinis žaidimas "Pinigėnai" yra Danske banko finansinio raštingumo programos, skirtos ugdyti pagrindinius vaikų ir jaunų žmonių finansinius įgūdžius, dalis. "Pinigėnai" – lietuviška visame pasaulyje puikiai žinomo edukacinio žaidimo "Moneyville" versija. Pastarasis žaidimas startavo 2008 m. rudenį Danijoje, o vėliau adaptuotos jo versijos pasirodė Švedijoje, Norvegijoje, Suomijoje, Airijoje, Šiaurės Airijoje ir Estijoje.

Apie "Moneyville":

Edukacinis žaidimas "Moneyville" startavo Danijoje 2008 m. rudenį. Vėliau adaptuotos jo versijos pasirodė Švedijoje, Norvegijoje, Airijoje, Šiaurės Airijoje ir Estijoje. "Moneyville" laimėjo daugybę apdovanojimų, įskaitant "Geriausias E-ugdymo produktas" (Best E-learning Product) ir "Geriausia internetinė socialinė įtaka" (Best Online Social Impact) Airijoje.

Apie Danske banko finansinio raštingumo iniciatyvas:

Danske bankas, veikdamas kaip socialiai atsakinga įmonė, vadovaujasi filosofija, kad investicijos į finansinio raštingumo ugdymą yra ilgalaikės, teikiančios tiesioginę naudą visuomenei ir skatinančios banko bendruomenės ir visuomenės bendradarbiavimą bei susitelkimą. Išskirtinis dėmesys Danske banko socialinės veiklos strategijoje skiriamas jaunosios kartos finansinio raštingumo ugdymui. 2010 metais Danske bankas pradėjo projektą "Pažink banką" – švietėjiškus renginius 1–4 klasių ir 5–8 klasių mokiniams visoje Lietuvoje. "Pažink banką" – tai tęstinė iniciatyva, kurios tikslas yra mokyti finansinio raštingumo pradmenų vaikus, kad jie įgytų reikalingų finansų planavimo įgūdžių. Renginiuose patiems mažiausiems vaikams bankų veikla, pinigų istorija ir finansinio raštingumo pradmenys pristatomi per žaidimus ir kūrybines užduotis, vyresnieji dalyvauja ir susitikimuose su specialistais. Nuo praėjusių metų gegužės mėn. banke apsilankė apie 3 000 vaikų iš skirtingų šalies regionų mokyklų.

Gerimanta Stankutė
Danske banko socialinės veiklos ir edukacinių projektų vadovė
Tel. + 370 5 215 6983
Mob. + 370 694 81760
El. paštas Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo Spam'o, jums reikia įjungti Javaskriptą, kad matytumėte tai
www.danskebankas.lt