2010.08.31 AB AUTROLIS negali prisiimti atsakomybės dėl funikulieriaus keleivių saugumo

AB „Autrolis“ negali prisiimti atsakomybės dėl funikulieriaus keleivių saugumo
Aleksoto funikulierius pastatytas 1935 metais. Funikulieriaus įrengimai turi istorinę,
technologinę vertę, todėl yra saugotini.
Aleksoto funikulierius Kaune neveiks ilgesnį laiką, - toks sprendimas priimtas atsižvelgiant
į ekspertų nuomonę, kurie teigė, kad kultūros paveldo objekto statusą turintis Aleksoto funikulierius
yra nesaugus keleiviams pervežti.
Ekspertizės metu, Statinių ir įrenginių techninės būklės tyrimo ir avarijos grėsmės
nustatymo akte Nr. AU/TA-09/7 konstatuotas faktas, kad funikulieriaus bėgių kelio betoninis
pagrindas yra gerokai apiręs ir deformuotas. Vietomis bėgio kelias pasviręs 3-4 procentais, o po
betoninėmis plokštėmis yra iki 60-70 centimetrų gylio ertmės. Ekspertai konstatavo, kad
„funikulieriaus kelias nesaugus eksploatuoti“. Tyrėjai įvardijo ir kitas, nesaugumą keleiviams
keliančias problemas. „Aukštutinės stotelės konstrukcijos (sienutės, laiptai, aptvėrimai ir stulpai)
turi žymių defektų, apirę, statinių būklė yra saugos ribinė bei netenkina esminių naudojimo saugos
reikalavimų: STR 2.01.01(1):2005 it STR 2.01.01(4):1999,“, – teigiama ekspertų rašte.
2009 metų įkainiais Funikulieriaus kapitalinio remonto darbų vertę ekspertai įvardijo nuo
1,5 iki 2 mln. litų, tikslesnė kapitalinio remonto suma bus įvardinta po taikomųjų mokslinių tyrimų,
kuriuos gali atlikti sertifikuoti ekspertai. Tačiau tokio dydžio sumos vienam „Autroliui“ yra
nepakeliamos“, – aiškino AB „Autrolis“ vadovas M. Legas.
„Autrolis“ kreipėsi į Kultūros paveldo departamentą su prašymu padėti spręsti nykstančio
technikos ir istorijos paminklo problemą, tačiau gautas atsakymas, kad dėl lėšų trūkumo nebus
finansuojami net moksliniai tyrimai, o ką jau kalbėti apie kapitalinį remontą, kuris nėra darytas jau
75 metus.
„AB „Autrolis“ vadovybė informavo Kauno miesto savivaldybės transporto skyrių bei
funikulieriaus darbo grupę apie funikulieriaus eksploatacijos grėsmes bei veiklos sustabdymą.
Kauno mieto savivaldybės Transporto skyrius galėtų nukreipti autobusus vežti Aleksoto S. Dariaus
ir S. Girėno gatvėje esančių mokymo įstaigų mokinius, darbuotojus ir aplinkinius gyventojus,
kuriuos iki šiol į kalną keldavo funikulierius. Tokiu būdu nenukentėtų nei mokinukai, nei
gyventojai.
Anksčiau tikėtasi, kad Aleksoto funikulierius darbą atnaujins rugsėjo 1 dienos. Tačiau po
ypač šaltos praėjusios žiemos iš liepos mėnesio liūčių funikulieriaus bėgių būklės dar labiau
pablogėjo.
„Nėra abejonių, kad Aleksoto funikulierius ateityje veiks, bet pirmiausia privalome rūpintis
keleivių ir darbuotojų saugumu. AB „Autrolis“ socialiai atsakinga bendrovė, todėl būtų labai
skaudu, jei rugsėjo 1-oji virstų tragiška nelaime. Geriau imtis visų įmanomų atsargumo priemonių
nei laukti avarijos su gal būt nepataisomais padariniais“ – sakė funikulierių valdančios AB
„Autrolis“ Keleivių vežimo tarnybos viršininkas Algirdas Širvinskas.
AB „Autrolis“ generalinio direktoriaus Mindaugo Lego teigimu, bus ieškoma būdų, kaip
kuo greičiau atnaujinti Aleksoto funikulieriaus darbą, tai priklausys ir nuo Kultūros paveldo
departamento ir kitų institucijų, kurios turėtų būti suinteresuotos technikos ir istorijos paminklo –
funikulieriaus išsaugojimu ir saugiu eksploatavimu.
Kaunas yra vienintelis miestas Baltijos šalyse, kur galima naudotis funikulieriais.
Funilulierius yra ne tik transporto, turizmo bei ir paveldo objektas, kurį AB „Autrolis“ siekia
išsaugoti tačiau šiuo metu Aleksoto funikulieriaus eksploatavimas bet kada gali tapti skaudžia
nelaime miesto gyventojams ir jo svečiams.
Kontaktinė informacija:
AB Aurolis“ generalinis direktorius Mindaugas Legas +370 686 66506