2014.09.04 - - „Imdami” užsienio rinkas, lietuviai kooperuojasi

Pradėdami verslą kitose šalyse, lietuvių verslininkai neretai konsultuojasi – ir net kooperuojasi – su ten jau dirbančiais tautiečiais. Toks bendradarbiavimas paspartina verslo plėtrą ir sumažina įėjimo į naujas rinkas kaštus.

Populiarus įsitikinimas „Trys lietuviai – penkios partijos“ tėra mitas, teigia ambicingi Lietuvos verslininkai. Eidami į naujas rinkas, jie konsultuojasi su tose šalyse darbo patirties jau turinčiais kitais lietuvių verslininkais. Kartais strateginė partnerystė nulemia plėtros kryptis ir sukuria visiškai naujas verslo galimybes.

Bendrovė „Laisvalaikio dovanos“, prieš 8 metus pirmieji Lietuvoje pasiūliusi dovanoti ne daiktus, o įspūdžius, šiandien veiklą vysto net 8 rinkose – Baltijos šalyse, Suomijoje, Švedijoje, Lenkijoje, Jungtinėje Karalystėje ir Meksikoje. „Skirtingose šalyse reikia skirtingų sprendimų, – pabrėžia įmonės rinkodaros vadovė Vaida Sindaravičiūtė, – tačiau perkeldami gerąją praktiką į kitas rinkas, galime dirbti efektyviau“.

Naujų veiklos modelių ir partnerysčių bandymų poligonu dažnai tampa Lietuva. Šiuo metu „Laisvalaikio dovanos“ išbando mobilųjį apmokėjimo už paslaugas būdą, leidžiantį už dovanas susimokėti išmaniuoju telefonu.

Kiekvienas laisvalaikio dovanų kuponas pažymėtas unikaliu kodu, kuris aktyvinamas pirkimo metu. pirkėjas gali išsirinkti norimą dovaną LaisvalaikioDovanos.lt parduotuvėje ir sumokėti už ją čia pat, nuskenavęs brūkšninį kodą išmaniuoju telefonu. V. Sindaravičiūtės teigimu, pirkėjui toks mokėjimo būdas yra daug patogesnis, nes leidžia išvengti eilių ir sutaupyti laiko.

Netradicinį sprendimą pasiūlė „WoraPay“, diegianti mokėjimų sistemą skirtingoms mobiliosiosioms piniginėms.

„Strateginė partnerystė su „WoraPay“ leidžia sukurti naujus veiklos modelius, kuriuos vėliau galima perkelti į kitas rinkas. Pavyzdžiui, dovanų brūkšninius kodus arba QR kodus galima spausdinti dovanų kataloguose ar naudoti savo reklaminiuose maketuose, o nupirktą kuponą atsiųsti elektroniniu paštu“, – pasakoja V. Sindaravičiūtė.

Tokiu būdu laisvalaikio dovanų kuponų pardavimo vieta tampa katalogas, žurnalas ar bet kuri kita vieta, kur atspausdinamas brūkšninis kodas. „Laisvalaikio dovanos“ rinkodaros vadovė pripažįsta, jog įmonė turinti planų, kaip ateityje atsiskaitymo mobiliosiomis piniginėmis privalumus išnaudoti dar labiau, tačiau detalesnių planų neatskleidžia.

Vienas iš „WoraPay“ įkūrėjų ir vadovų Aurimas Bakas neslepia – jei partnerystė pasiteisins, ji taps pagrindu plėtoti veiklą ir kitose rinkose, kuriose dirba „Laisvalaikio dovanos“.

„Šiuolaikinės technologijos ne tik leidžia atlikti mokėjimus bet kurioje vietoje, kur yra internetas, bet ir sukuria prielaidas rastis naujoms veiklos galimybėms. Bendradarbiavimas su kitais Lietuvos verslinininkais padeda partneriams kartu spręsti skirtingus verslo uždavinius“, - pasakoja A. Bakas.

Pati „WoraPay“, neseniai sulaukusi solidžios investicijos plėtrai Centrinės ir Rytų Europos šalyse, bendradarbiavimo modelį taiko gana plačiai. Pavyzdžiui, Lietuvoje „Lukoil“ degalinėms sukurtą savitarnos sprendimą šiuo metu diegia Latvijoje, o Estijoje, pardavus licenciją, vietiniai verslininkai perkels visus Lietuvoje „WoraPay“ sukurtus mokėjimo produktus restoranams, arenoms, renginiams, bilietų užsakymui ar sąskaitos papildymui. Šiuo metu „WoraPay“ sistema naudojasi jau 5 skirtingų paslaugų teikėjų vystomos mobiliosios piniginės.