Rasa Dževeckytė (Verslo žinios)
Kai iš virtualios erdvės persikraustai į tikrą parduotuvę, reikia vėl išeiti tam tikrą pardavimo pradžiamokslį. Geriausia, kai bent pirmuosius kelis mėnesius prie prekystalio stovi pats įmonės savininkas.
„Atidaryti parduotuvę yra vienas dalykas, bet tai dar toli iki to, kad būtum ramus, jog viskas sutvarkyta taip, kad pirkėjas jaustųsi patenkintas. Tam pirmiausia būtina išsiaiškinti jo norus ir pageidavimus. Todėl nuo pat parduotuvės atidarymo praėjusį mėnesį abu su partneriu joje ir darbuojamės. Vėliau bus galima pasamdyti pardavėjų, tačiau pirmiausia reikia užsitikrinti, kad viską padarėme kaip reikia“, – aiškina Jevgenijus Kižinas, UAB „Baltic Ambition“, valdančios e. parduotuvę „dovanusalis.lt“ ir dabar jau realią parduotuvę „Dovanų šalis“, direktorius ir bendraturtis.
Įmonė dirba 3 metus. Jos steigėjai – vaikystės draugai Darius Markauskas ir Jevgenijus Kižinas – 2010 m. nutarė atidaryti elektroninę parduotuvę. Taip prekiauti buvo patogiau: galima patraukliau pateikti informaciją, verslą pradėti minimaliomis sąnaudomis. Pirminė vyrų investicija į verslą buvo 1.500 Lt. „Tai buvo menka investicija, palyginti su išaugusiu prekių populiarumu. Internetinė parduotuvė taip pat supaprastino prekių likučių kontroliavimą, pardavimo analizę, klientų poreikių vertinimą ir leido pasiūlyti daugiau skirtingų mokėjimo būdų“, – pasakoja p. Kižinas.
Vis dėlto buvo nuspręsta atidaryti ir tikrą parduotuvę: galutinai apsispręsti padėjo susitikimas su partneriu iš Lenkijos, turinčiu per 10 parduotuvių įvairiuose Lenkijos prekybos centruose.
„Dovanų pardavimo rinkoje esame jau 3 metus, žinome, ko labiausiai reikia mūsų klientams. Taip pat internetinė prekyba patvirtino, kad mūsų prekės turi savo pirkėjų. Šie argumentai ir lenkų pavyzdys bei patarimai dar labiau mus paskatino plėstis ir atidaryti fizinę parduotuvę“, – aiškina pašnekovas.
Kitas veiksnys: elektroninės ir realios parduotuvės sinergija leidžia išvengti pardavimo bangavimų. „Dovanų šalies“ vadovas pasakoja, kad internetu užsakymų daugiausia sulaukiama pirmadieniais–ketvirtadieniais darbo metu.
„O štai į tikrą parduotuvę žmonės dažniausiai eina po darbo ir gausiai lankosi savaitgaliais, – nurodo jis. – Investicijos į parduotuvės įrengimą sudarė apie 35.000 Lt, neskaičiuojant prekių savikainos. Kadangi internetine prekyba užsiimame gana ilgai, turime sukauptą sandėlį, tai smarkiai sumažino investicijas.“
Darbų atsisakė
Verslo pradžia buvo nelengva – steigėjams teko dirbti viršvalandžius ir naktimis. Tiesa, vyrai iš pradžių manė, kad ši veikla bus tik papildoma – ja užsiims po tiesioginių darbų kitose bendrovėse. Vis dėlto greitai suprato, kad, norint dirbti kokybiškai, produktyviai atsakyti į klientų klausimus ir spręsti kilusius nesklandumus, būtina skirti kur kas daugiau laiko ir pastangų. Todėl teko išeiti iš darboviečių ir susitelkti į pradėtą dovanų verslo veiklą.
„Buvo sunku susitaikyti su mintimi, kad įdedi visą save, dirbi iki išnaktų, tačiau uždirbami pinigai yra labai maži, palyginti su draugų, pasirinkusių samdomą darbą, darbo užmokesčiu. Tačiau kol esi jaunas, gali susispausti ir daugiau rizikuoti – toks buvo pranašumas“, – patirtimi dalijasi p. Kižinas.
Įmonės vadovas pabrėžia, kad imantis verslo kartais sunku kontroliuoti save ir numatytus darbus atlikti laiku. Tačiau tai būtina padaryti, antraip nepavyks pelnyti patikimo vardo.
„Rinkoje veikia daug internetinių parduotuvių, tačiau daugelio jų valdytojai šiam verslui skiria nepakankamai laiko: parduotuvė vizualiai nepatraukli, nekinta siūlomas asortimentas, neatsakoma į lankytojų klausimus, nesprendžiamos jų problemos. Tad iš pirmo žvilgsnio konkurentų skaičius atrodo milžiniškas, tačiau iš tikrųjų jų kur kas mažiau“, – aiškina verslininkas.
Jo nuomone, tai, kad virtuali parduotuvė turi antrininkę tikrovėje, sustiprina jos patikimumą ir žinomumą. „Įsikūrėme prekybos centre BIG. Iš pirkėjų reakcijos matome, kad greičiausiai šis sprendimas pasiteisins, nes pirkėjai teigia, kad tokios parduotuvės su linksmomis ir įdomiomis dovanomis seniai reikėjo“, – sako „Dovanų šalies“ vadovas.
Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“.