2012.11.21 - - VŽ: Smulkusis verslas: neįprasti sprendimai ieškant nišos

Indrė Sesartė, "Verslo žinios"
   
Neįprastas sprendimas nepalieka abejingų, o versle jis visuomet sulaukia daugiau dėmesio ir sukuria stiprų įspūdį. Būtent tai byloja UAB „Kordis“, gaminančios medinius atvirukus ir vizitines korteles, patirtis.
Kokia būtų jūsų reakcija, jei verslo susitikimo pradžioje iš įmonės atstovo gautumėte ne įprastinę popierinę, o iš medienos mikroplaušo pagamintą vizitinę kortelę arba ant stalo rastumėte kolegos padėtą medinį miniatiūrinį atviruką? Tikriausiai tokia maloni smulkmena ilgam įstrigtų atminty.

Kauniečiai Paulius Stanionis ir Vygintas Zmejauskas, prieš penketą metų kurdami plastikinių kortelių gamybos UAB „Kordis“, žinojo, kad eis ne visų pramintu keliu, gamindami įmonių nuolaidų, klubo nario, dovanų, lojalumo korteles, darbo pažymėjimus.

„Mes galvojome ir galvojame apie išskirtinius produktus. Tokius, kuriuos mums patiems būtų įdomu gaminti“, – teigia verslininkai.

Įmonės gaminama produkcija – mediniai atvirukai, kalendoriai, vizitinės kortelės, užrašų knygelės ir metalinės kortelės. Verslininkai teigia, kad spaudos darbai ant medžio mikroplaušo – analogų neturintys gaminiai ne tik Lietuvoje, bet ir Europoje.

Nuo plastiko iki medžio

Inovatyvių sprendimų ištroškę kauniečiai susitiko ir naujo verslo idėją subrandino dirbdami toje pačioje spaudos darbų įmonėje. Ponui Zmejauskui iki tol teko padirbėti eksporto vadybininku, o p. Stanioniui, baigusiam leidybos ir poligrafijos studijas, spaudos specialistu.

Pasak pašnekovų, paaiškėjus, kad įmonė, kurioje jie dirba, neketina imtis inovatyvių sprendimų, o ir toliau planuoja štampuoti vizitines korteles, nuspręsta patiems kurti verslą.

„Turėjome patirties ir žinojome, kad galime kurti ir gaminti kitokius produktus, nei dauguma kitų spaudos paslaugų įmonių“, – apie verslo pradžią pasakoja p. Stanionis.

2008 m., kuriant UAB „Kordis“ ir perkant reikiamą įrangą, bendraturčiai surinko 50.000 Lt. Tiek prireikė verslo pradžiai. Tai buvo banko paskola, santaupos. Nuspręsta pradėti nuo plastikinių ir metalinių kortelių gamybos.

Pirmuosius užsakymus plastikinių kortelių gamybai verslininkai suderėdavo su klientais susitikę ne biure, nes jo paprasčiausiai nebuvo, o kavinėse. Pirmasis „biuras“ buvo įkurtas vieno iš bendraturčių namo rūsyje, o tikras biuras išsinuomotas po dvejų veiklos metų. Kortelių spausdinimo ofsetine spauda paslaugas įmonė perka iš kitų įmonių, o nedidelius kiekius gamina savo turima įranga.

„Nuo veiklos pradžios netrūko užsakymų. Mūsų plastikinės kortelės „gerai ėjo“, bet vis trūko dar kažko, norėjome inovatyvaus sprendimo. Nusprendėme prakalbinti medį. Ketverius metus trukę eksperimentai pasiteisino, ir jau gaminame produkciją iš medžio mikroplaušo“, – pažymi p. Zmejauskas.

Gaminti taip, kaip niekas negamina, nėra paprasta. Juk visos spaudos mašinos pritaikytos atvaizdui atspausti ant popieriaus, ne ant medžio. Todėl verslininkams teko gerokai paprakaituoti, kad būtų galima su spaudos mašina atlikti tuos darbus, kuriems ji nėra pritaikyta, neturi „gebėjimų“.

Pašnekovai neatskleidžia, kiek jiems teko investuoti į šiuos „eksperimentus“, jų teigimu, kol kas šios investicijos dar neatsipirko.

„Bet mes daug jėgų skyrėme medžiui prakalbinti, todėl tikimės, kad šis projektas pasiteisins ir įmonę maitins ne tik plastikinės kortelės, bet ir mediniai atvirukai ir kita medinė produkcija“, – prognozuoja p. Zmejauskas.

„Mūsų tikslas – kurti ir gaminti platų spektrą produkcijos ir medžio mikroplaušo. Taip pat labai daug dėmesio skiriame šios paslaugos pristatymui klientams, norime, kad žinia apie tokius išskirtinius gaminius pasklistų plačiai. Siekiame, kad Lietuvą reprezentuotų ne tik gintaras, bet ir unikalūs mediniai atvirukai, kalendoriai“, – sako „Kor­­dis“ bendraturčiai. Šįmet įmonės produkcija buvo eksponuojama Pietų Korėjoje vy­kusioje „EXPO 2012“ parodoje, Lietuvą re­pre­zentuojančiame stende.

Žinia pasauliui

Šiuo metu “Kordis” gaminama produkcija iš medžio mikroplaušo prekiaujama 30-yje suvenyrų parduotuvių Lietuvoje, taip pat įmonės biure. Įmonė aktyviai dalyvauja parodose Lietuvoje, kitąmet vyks į parodą Vokietijoje, kurioje tikisi rasti naujų prekybos partnerių. Kauniečių įmonę labai vilioja natūralius produktus vertinančių Skandinavijos šalių rinka – svarstomos galimybės dalyvauti šiose šalyse vykstančiose parodose. Užsienyje kauniečių gaminiai bus pristatomi su „Cozy Wood“ prekės ženklu.

Įmonė svarstė galimybę kreiptis dėl ES skiriamos paramos dalyvauti parodose, tačiau dėl esą didelio biurokratizmo nuspręsta verstis iš savų lėšų.

“Populiarindami savo naują medinę produkciją šįmet jau dalyvavome keliose parodose, turime eiti šia linkme, todėl negailime joms pinigų, kuriuos kol kas užsidirbame iš plastikinių kortelių gamybos. Išpopuliarinę medinę produkciją, iš jos maitinsimės ir vėl kursime naujus gaminius”, – tikina p. Stanionis ir p. Zmejauskas.
 

Tekstas skelbtas lapkričio 21 d. dienraščio "Verslo žinios" rubrikoje smulkiajam ir vidutiniam verslui "Mano verslas".