2013.12.23 - - Parodytas dėmesys svarbiau už dovanos kainą (Verslo žinios)

There are no translations available.

Inga Razmaitė (Verslo žinios)

Šiemet kaip niekad dovanos idėja, pats dovanojimo faktas svarbesnis už dovanos kainą. Nebandoma kaip prieš krizę verslo partnerio ar kliento priblokšti itin prabangiomis dovanomis – jų kaina svyruoja nuo 50 iki 150 Lt.

„Parodyti dėmesį kur kas svarbiau nei pasirodyti, kad gali nupirkti brangią dovaną. Ypač tai išryškėjo šiemet, nors ekonominių priežasčių tam nėra. Be to, daug įmonių turi korporatyvines taisykles, kokias dovanas gali dovanoti ir priimti“, – sako Mindaugas Ardišauskas, komunikacijos bendrovės „VRP Hill+Knowlton Strategies“ vykdomasis direktorius.

Įmantriomis dovanomis, ypač aukščiausio lygio vadovams, verslas stengėsi išsiskirti prieš krizę, o dabar konstatuojama, kad svarbiausia yra gera idėja ir ji nebūtinai turi daug kainuoti. „Viena su saugumu susijusi įmonė dovanojo partneriams žarsteklius, kuriais galima ir ugnį saugiai įpūsti. Ugnies simbolika labai tinka šioms šventėms, be to, daiktas atspindi įmonės veiklą“, – pateikia pavyzdį Jurgita Dailidonytė, originalius verslo dovanų sprendimus siūlančios bendrovės „Todas“ vadovė.

Vietoj dovanų – labdara

Dar viena tendencija: įmonės siunčia sveikinimus, kuriuose nurodo, kad pinigus, kurie būtų skirti kliento ar verslo partnerio dovanai, skyrė vienam ar kitam labdaros projektui. Kartais tai prasmingiau, nei dovanoti niekutį, kurio galbūt neprireiks.

Anot p. Dailidonytės, klientus galima skirstyti į dvi kategorijas. Vieniems reikia idėjos ir visai nesvarbu, kad daiktas būtų praktiškas.

„Įmonės turi savo vertybių, kuriomis vadovaujasi ir nori, kad dovanos tai atspindėtų – nebūtina, kad jos būtų pritaikomos buityje. Kita dalis klientų atvirkščiai – nori, kad dovanos būtų praktiškos“, – teigia pašnekovė. „Dovanos turi dvi funkcijas. Tai atsidėkojimas partneriams už bendradarbiavimą, už tai, kad buvo drauge per metus. Kita funkcija – priminti save. Svarbiausia, kad pastaroji funkcija neimtų dominuoti ir netaptų įkyriu pasirodymu, reklama“, – svarsto Gintaras Šeputis, Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacijos valdybos pirmininkas.

Anot jo, svarbiausia Kalėdų dovanomis parodyti draugiškumą ir visada pasiteisina ne tiek brangios, kiek praktiškos dovanos, jei dovanojama galvojant apie žmogų, kad jam tai pravers ir džiugins. „Mes šiemet turėjome įdomų projektą – klientas, turintis daugiau kaip 1.000 darbuotojų, visiems jiems nusprendė padovanoti liemenes. Mums tai buvo iššūkis, nes dovana turėjo būti asmeninė, su kiekvieno darbuotojo vardu ir tinkanti konkrečiai jam pagal dydį. Taigi įmanoma ir tokius didžiulius projektus padaryti asmeniškus. Žinoma, tai kainuoja daugiau, reikia daugiau darbo“, – pasakoja p. Dailidonytė.

Dominuoja valgomos

Kaip ir ankstesniais metais, kalėdinių verslo dovanų kainos svyruoja nuo 50 iki 150 Lt, dominuoja maistas ir gėrimai. Tiesa, „Todo“ vadovė tvirtina, kad prie valgomų dovanų šiemet įmonės pageidavo pridėti ir kokį nors daiktą.

„Maistas per pastaruosius metus tapo itin populiarus, bet juo įmonės nenori apsiriboti. Todėl, jei dovanoja vaisius, drauge pakuoja ir sulčiaspaudes arba lupiklius.

Su palinkėjimu, kad gyvenime nepristigtų prieskonių – šokoladas su pipirais ir pipirų malūnėlis. O linkėdamos šilumos, su arbata įmonės dovanojo ir šalikus. Populiariausias sprendimas šiais metais buvo karštas vynas arba karštas šokoladas termose“, – kalba p. Dailidonytė.

Anot jos, svarbu, kad dovaną gavę žmonės patirtų vaikišką smalsumą ir malonumą atidarę dėžę pasikuisti, ko ten dar yra, todėl reikia pagalvoti ir apie dovanos pakuotę.

„Mes dirbame arba su aukščiausio lygio vadovais, arba su komunikacijų, rinkodaros skyriais. Vadovams įteikiame individualias dovanas, o padaliniams – kolektyvines.

Taurieji gėrimai, žinoma, yra neblėstanti klasika. Taip pat dovanojame knygas ir albumus kelionių tema. Vidutiniškai dovanai skyrėme 100 Lt“, – sako p. Ardišauskas.