2020.12.09 - - Įmonės staigmenų darbuotojams neatsisako - į dovanų roges kinkys kurjerius

There are no translations available.

Šiųmetė pandemija sujaukė artėjančių švenčių planus. Įmonės turėjo atsisakyti tradiciniais tapusių renginių bei vakarėlių, kol kas teks pamiršti net ir jaukius bendrus pasisėdėjimus mažame kolegų rate. Visgi Kalėdos neatsiejamos nuo dovanų – simbolinės padėkos darbuotojams bei verslo partneriams. Jei iki šiol buvo įprasta įteikti ar keistis dovanomis gyvai, panašu, šiemet kurjeriams bus dar daugiau darbo – dažnos organizacijos sprendimas yra pristatyti darbuotojams dovanas paštu. Tuo tarpu verslo partneriai ar klientai šiemet, panašu, dažniau liks be dovanų.

Dovanos darbuotojams tiesiai į namus

„Siekdami pasidalinti gerosiomis praktikomis ir kartu sužinoti, kaip įmonės, prisitaikydamos prie neeilinio laikotarpio, žada pamaloninti savo darbuotojus, apklausėme mūsų asociacijai priklausančių įvairių verslo bei viešojo sektoriaus įmonių personalo vadovus ir specialistus. Išryškėjo aiški tendencija – dauguma organizacijų, nepaisydamos išskirtinės šių metų padėties, tiek darbo organizavimo, tiek finansų prasme, neieškojo lengviausių išeičių. Juk paprasčiausia yra tiesiog kažko atsisakyti ar sustabdyti, tiesa? Visgi taip neatsitiko. Matome, kad įmonės ne tik nori atsidėkoti savo darbuotojams, parodyti, kokie jie svarbūs, bet nepamiršta ir jų šeimos narių“, – sako Personalo valdymo profesionalų asociacijos (PVPA) direktorė Aušra Bytautienė.

Dauguma įmonių atsakė, kad susiklosčius tokiai situacijai, kai susibūrimai turi būti apriboti, priėmė sprendimą išsiųsti kiekvienam darbuotojui dovaną į namus. Tarp dažniausiai paminėtų dovanų – šventinės valgomos vaišės ar šaltajam laikotarpiui pritaikytos šiltos kepurės, pirštinės, šalikai, termopuodeliai.

Kai kurios dovanos, tokios kaip dovanų čekiai, leidžiantys apsipirkti interneto parduotuvėse ar užsisakyti maisto iš mėgstamo restorano į namus, taip pat žurnalų, filmų prenumerata, pasieks darbuotojus elektroniniais laiškais.

Taip pat yra įmonių, kurios dovanų pristatymams pasitelks ne tik kurjerių paslaugas. Vienos iš PVPA narių, „Vilniaus duonos“, Teisės ir personalo direktorė Jūratė Kudabaitė – Staškevičienė pasakoja, kad jų darbuotojams dovanas asmeniškai įteiks vadovai.

„Mūsų komandų vadovai šiomis dienomis patys taps kurjeriais. Darbuotojams, dirbantiems pamainose, planuojame dovanoti prekybos centro dovanų kuponus, kad galėtų prisidėti prie savo šeimos Kalėdų stalo paruošimo. Tuo tarpu kiekvienas administracijos darbuotojas gaus jaukią personalizuotą dovanėlę. Dovanos mintis buvo ta, kad šiltai užsivilkę specialiai sukurtą įmonės džemperį kiekvieną dieną iki Kalėdų darbuotojai galėtų mėgautis šilta arbata ir laukti šventinio stebuklo“, – pasakoja J. Kudabaitė – Staškevičienė.

Beje, darbdaviai nepamiršta ir darbuotojų atžalų. Tie, kas turėjo tradiciją organizuoti vaikams renginius su Kalėdų seneliu arba įteikti dovaną darbuotojų vaikams, šiemet žada taip pat siųsti simbolines dovanas paštu.

Pandemija gali numarinti verslo dovanų tradicijas

Tuo tarpu kalbant apie verslo dovanas klientams ar partneriams, panašu, kad šiemet jų dažniau linkstama atsisakyti. Tiesa, tokias tendencijas diktuoja ne tik pandemija. Pastaraisiais metais vis daugiau organizacijų skatina nesiųsti ar neįteikinėti jiems dovanų, o šiandieninė situacija, kaip sako PVPA direktorė, tik dar labiau sudarė palankią tarpę apsvarstyti, ar tikrai yra prasmės siųsti dovanas.

„Pastebime, kad nereta įmonė siunčia elektroninius laiškus su prašymu susilaikyti nuo dovanų teikimo. Kai kurios skatina kalėdinėms dovanoms planuotas skirti lėšas paaukoti ar panaudoti kitais visuomenei naudingais tikslais. Tai rodo, kad organizacijos vis daugiau dėmesio skiria socialinei atsakomybei bei ragina apie tai pagalvoti ir savo partnerius“, – komentuoja A. Bytautienė.

Įmonės, kurios paprastai įteikdavo simbolinę dovaną savo klientams ar partneriams, sako, kad neatsisako to ir šiemet. Tiesa, kai kurios organizacijos pažymėjo, kad šįkart ieškojo dar originalesnių sprendimų, leidžiančių ne tik padovanoti, bet kartu ir išlaikyti tarpusavio ryšį.

„Karantino apribojimai dar labiau atvėrė galimybes kūrybiškumui. Tad mūsų komanda, negalėdama susitikti gyvai, ieškojo IT sprendimo, kuris leistų sukurti santykį per atstumą. Mūsų dovana leis mus dar labiau pažinti, pamatyti iš nematytos pusės, pajausti šventinę ir jaukią emociją – privers nusišypsoti. Šalia tokios formos sveikinimo, organizuosime ir pašnekesius virtualiai su savo klientais, partneriais. Jokia fizinė dovana nesustiprins taip santykio, kaip nuoširdus pokalbis, kuris gali būti ir virtualus. Nes būtent susitikimas – būdas ir santykiui palaikyti, ir kartu sustoti bei apibendrinti metus, aptarti platesnį nei tiesioginė partnerystė ar konkrečių darbų kontekstą“, – komentuoja PVPA narės, „OVC Consulting“, veiklos vystymo direktorė, partnerė Inga Radzevičienė.

Vilius Mackonis
Direktorius ir pirmasis smuikas
"Virtuozai", rinkodaros ir komunikacijos agentūra (MB Virtuosus)
37065551101
This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it